SaaS-palvelua vuodesta 2004

Disecin palvelutuotanto alkoi vuonna 2004, itsenäisenä yrityksenä Disec Oy on toiminut vuodesta 2007 asti. Toimipaikkamme sijaitsee Mikkelissä, Tuma-talossa Sammonkadulla. Ei ole mikään sattuma, että Disec toimii Mikkelissä. Päämajakaupungissa toimivat muun muassa Elinkeinoelämän keskusarkisto (Elka) ja Kansalliskirjaston digitointi- ja konservointipalvelut. Lisäksi löytyy Mikkelin ammattikorkeakoulun (Mamk) Darcmedia, joka tuottaa SaaS-palveluna Espoon, Tampereen, Turun ja Helsingin arkistointijärjestelmät sekä lukuisia pienempiä arkistointialan toimivijoita. Arkistointiin liittyvät palvelut ovat eräs painopiste, joka on Mikkelin kaupungin strategiassa ollut jo vuosia.

Disec pähkinänkuoressa

  • Disecillä on Suomen toiseksi suurin PACS- tuotantoympäristö ja arkistossamme on 6 miljoonaa tutkimusta käsittäen 150 miljoonaa kuvaa.
  • Viimeksi kuluneiden kuuden vuoden aikana palveluidemme käytettävyys on on ollut keskimäärin 99,97 prosenttia mikä sijoittaa meidät SaaS-palvelujen tarjoajien parhaimmistoon. (Huom. Tämä luku sisältää sekä määräaikaishuolto- ja ylläpitotauot että odottamattomat käyttöhäiriöt)
  • Vuotuinen tutkimusmäärämme on noin 700 000 ja palvelujamme käyttää yli 200 toimipaikkaa eri puolella Suomea.
  • Olemme kaikkina toimintavuosina saavuttaneet positiiviseen taloudelliseen tulokseen ja useissa luottoluokituksissa sijoittuneet menestyksekkäimpään korkeimpaan mahdolliseen luokkaan (lähteet: Asiakastieto ja Bisnode).

SaaS-palvelumme on ratkaisu terveydenhuollon toimijoille, jotka edellyttävät järjestelmiltään ympärivuorokautista tietojen käytettävyyttä, mutta haluavat keskittyä ydinosaamiseensa eivätkä itse halua investoida 24/7/365 toimintaan vaadittavaan tietotaitoon, teknologioihin, tietoliikenneyhteyksiin, palvelintiloihin ja ylläpitojärjestelyihin. Hinnoittelumallimme perustuu per tutkimus, per kuukausi ja per tehty työtunti-taksoihin.

Laadunhallinta, optimointi ja ennakointi

Palvelujemme laadun tavoitteena on aina vähintään täyttää ja mieluiten ylittää asiakkaidemme tarpeet ja odotukset. Esimerkiksi, huomioiden kaikki asiakkaamme ja heidän palvelunsa, järjestelmiemme vuotuinen käytettävyysaste on 99,97 prosenttia viimeiseltä seitsemältä vuodelta Huom. edellinen luku sisältää suunnitellut sekä ennakoidut päivitys- ja huoltokatkokset. Tällaisten tulosten saavuttamiseksi olemme sitoutuneet palvelun jatkuvaan arviointiin, mittaamiseen, kehittämiseen, optimointiin ja parantamiseen. Keskeisimmät laatutavoitteemme ovat

  • Tyytyväiset asiakkaat, pitkät asiakassuhteet
  • Asiantunteva, ammattitaitoinen ja ystävällinen palvelu
  • Mahdollisten ongelmatilanteiden nopea, laadukas ja tehokas ratkaisu
  • Käyttökatkosten minimointi
  • Nopea reagointi asiakkaiden tarpeisiin
  • Täydellinen tietoturva ja -suoja, jotta tiedon käytettävyys, eheys ja luottamuksellisuus toteutuvat
  • Kustannustehokas ja joustava palvelu

Turvallisuus ja palvelulähtöisyys ovat Disecille aina ne tärkeimät asiat; nimemme tulee sanoista DIgital SECurity ja DIgital SErvice Center.